preskoči na sadržaj

Osnovna škola Višnjevac

 > Naslovnica
Školske novosti

Erasmus+ Mateřská a Základní škola Chýně - „škola bistrog uma i otvorenog srca“

Autor: Administrator , 14. 11. 2023.

U listopadu ove godine naši su gosti bili učenici i učitelji iz mjesta Chýně iz Češke. Kao nastavak daljnje suradnje, u sklopu ERASMUS akreditacije, prošli sam tjedan (6.11.- 10. 11. 2023.) provela u Mateřská a Základní škola Chýně, Republika Češka. Bila je to aktivnost praćenja rada sustručnjaka u inozemstvu (job shadowing) .

Škola se nalazi u mjestu Chýně (zapadni dio Praga) koje je od sela preraslo u manji gradić od 7000 stanovnika.  Stanovništvo čine mlade obitelji koje su se doselile zbog boljeg okruženja za odrastanje djece.

2017. godine uz potporu Europske unije gradi se nova zgrada škole koja je još uvijek nedostatna za sve učenike. Nastava se odvija na još dvije lokacije, u staroj školi i „kontejner školi“ u kojoj se održava nastava za najmlađe, 1. i 2. razred.

Nova zgrada ima 18 učionica i kabinete za znanost, tehničku i likovnu kulturu, domaćinstvo, klub-sobu kao čekaonicu za poslijepodnevne sate, modernu kuhinju te vanjski prostor sa sportskim sadržajem.

Ono što me razveselilo jesu ekološke vrijednosti koje se njeguju od prvog razreda. U dvorištu škole je mali kokošinjac, priprema se i nastamba za zečeve. Zgrada ima „zeleni“ krov na kojem su našli mjesto za pčelinjak. U svakoj su učionici i na hodnicima postavljeni kontejneri za razvrstavanje otpada. O okolišu se brinu svi!

Novo okruženje je tražilo i novi obrazovni model. Škola se temelji  na demokratskim vrijednostima. Učitelji, školska zgrada i cijela zajednica sukreiraju sigurno i poticajno okruženje koje učenicima pomaže u razvoju znanja i vještina te ih vodi do uspješnog ulaska u život u svijet koji se brzo mijenja.

Za sebe kažu da su „škola bistrog uma i otvorenog srca“. Ideja se temelji na kritičkom načinu razmišljanja. Učenicima se nude različite mogućnosti poučavanja i navode ih na preuzimanje odgovornosti za sebe, potiču traženje, sumnju, poštuju se različitost i traže se metode rada s takvim učenicima, poštuje se osobnost djece i njihovo trenutno raspoloženje, preferira se individualni pristup,… 

Češki je jezik temeljni stup kurikuluma, a učenici  tijekom školovanja „prirodno“ usvajaju i engleski jezik jer se tijekom poučavanja koristi u svim predmetima.

Matematiku podučavaju po  Hejné metodi koju je usavršio češki matematičar Milan Hejny, a temelji se na matematičkim znanjima iz prošlosti. Učenici s veseljem iščekuju nastavu matematike!

Svaki se novi tjedan, u Mateřská a Základní škola Chýně,  započinje zasjedanjem Učeničkog parlamenta. Tako je započeo i moj job shadowing. Učenički parlament se sastoji od dva predstavnika razrednog odjela. Predsjedavajući najavljuje temu i demokratskim se putom odlučuje o usvajanju predloženog. Ovaj je mjesec, mjesec humanosti te se predlažu akcije koje bi potkrijepile ideju.

 Prirodno, jer sam učiteljica razredne nastave, najzanimljiviji sati su mi bili u učionicama najmlađih.  Učenici su s radošću  iščekivali svaku novu aktivnost, pisanje, čitanje, pjevanje, ples… Radili su za stolom u paru, u grupi na podu,.. Četvrtkom, kada je projektni dan, odlaze u učionice ostalih razreda i tamo uče ili rješavaju zadatke.

 U davna su vremena učenici pisali kredom po zelenoj pločici, a učenici u ovoj školi pišu na svoju bijelu pločicu, flomasterom. Vrlo malo se služe bilježnicama. Ekološki!

 Učiteljice su kreativne te u učionicama stvaraju poticajno okruženje.

Tjedan je završio  na Dan svetog Martina kada su najmlađi, noseći lampione, pratili „svetog Martina“, konjanika na bijelom konju od vrtića do nove škole. U dvorištu  škole su stariji učenici prigodno prodavali kolače i tople napitke. Odlukom Učeničkog parlamenta , zarađeni novac je za potrebite.  Dan je završio vatrometom, na radost svih okupljenih.

Tih sam tjedan dana od učiteljice postala učenica. Sa sobom sam ponijela korisne ideje, nove metode i nastavne strategije, proširila trenutna stajališta i načine rada te nadogradila i utvrdila trenutna znanja i iskustva,  …rado bih koristila bijele pločice te uvela Hejné metodu u sinergiji s našim pristupom poučavanja matematike.

Prilike slične ovakvima, koje nam nudi Erasmus, pružaju nam mogućnost unaprjeđenja obrazovanja, a samim time i bolju budućnost naše djece i mladih. Unatoč tome, nijedan sustav nije savršen te sam mišljenja da uvijek treba biti otvoren za naučiti nešto novo i uvesti pozitivne promjene.

Zahvaljujući češkim kolegicama, osobito Gabrieli Habatinovoj, ovo je bilo prekrasno iskustvo, obogaćeno novim znanjima i novim prijateljstvima.

Suradnja naših škola se nastavlja jer će u prosincu osam učenika i tri učitelja Osnovne škole Višnjevac posjetiti školu Mateřská a Základní škola Chýně u sklopu grupne mobilnosti učenika!

Uvidíme se v Mateřská a Základní škola Chýně!

Fotografije pogledajte na našoj Facebook stranici.

Izvijestila Mirjana Marinčić, učiteljica




RASPORED ZVONA

     RASPORED ZVONA           

        

e Dnevnik

                                                                                            

NAŠA ARHIVA

                                                                                                                    

 

PRODUŽENI BORAVAK

                                                                                     

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

UPISI U SREDNJU

                                                                                              

                                                                                               

kamo nakon osnovne?
e-novine

  

 

E-knjižnica

CMS za škole logo
Osnovna škola Višnjevac / Crni put 41, HR-31220 Višnjevac / www.os-visnjevac.skole.hr / ured@os-visnjevac.skole.hr
preskoči na navigaciju